Jeg har været inde på det før, men Jubii gør det åbenbart stadig. Ikke bare er det spam, det er i høj grad også vildledende markedsføring fordi de fleste faktisk uberettiget tror de har fået en virus. Det burde ikke juridisk kunne forsvares, men hvis det kan, så er det da i hvert fald umoralsk? Tilbage i maj 2002 var det måske noget nyt at virusser indsatte falsk afsender, men i dag er det da sjældent at se en virus der indsætter en ægte afsender?

PS. Fra og med dette indlæg har jeg iøvrigt hermed opgivet princippet om ikke at indlejre links i selve mine indlægs brødtekst. Nogle gange er det bare for upraktisk et princip at have. Måske jeg vil redigere mine tidligere indlæg om også, men jeg vil nok stadig også summere de væsentligste links op til sidst:

Links:
Jubii på kant med spam-lov (Computerworld d. 9. feb. 2004), Falske virusadvarsler og uheldig Jubii markedsføring (tidl. indlæg fra 4. maj 2002), Browsere, standarder og nyt Jubii design (tidl. urelateret indlæg om Jubii ;-) )

Comments

Leave a comment 

 

There are no comments to this post

Only Name and Comment are required fields when commenting here. If you specify your email address, everyone will be able to find it at your comment. However your email will only be directly visible when hovering over your name, and in the code behind it will not look like an email address. So the risk of bots harvesting email addresses here, should be minimal. But again, you are free to leave the email blank when commenting.

If you tick Remember me, your name, email and homepage address will be remembered and prefilled at your next visit (Uses a cookie when ticked).

Full URLs (starting with "http://" or "https://") in comment text will be converted into active links when comment has been verified by a human as not being spam. Comments that looks too much like spam, will immidiately/proactive be rejected by the system and never reach a human eye.